fredag 27 november 2009

I huvudet på A. Malkovich

• Varför ser Hötorget ut som ett jättestort badrum? Vem vill tänka på vatten när man åker under jord liksom? Är det verkligen den känslan man strävat efter eller har man varit ute efter något annat men i så fall vad? Blått, Aqua och vitt kakel. Precis som ett badrum. Bara golvvärme som saknas. Vart är kranen liksom? Haha, vad roligt det hade varit om de hade löpt hela linan ut och satt dit en stor jävla dusch med tillhörande draperi. Och ett handfat. Toalett hade kanske varit att ta i Man vet ju precis hur det skulle sluta. Eller inte. Kanske inte helt fräscht av mig att tänka på bajs när jag åker kommunalt. Varför får Hörtorget mig att tänka på avföring?

• Hur samlades så många rasister i Trelleborg? Hur gick det till och varför? Nej det är inte Trelleborg.. Vad heter det? Vellinge! Undrar om det är många rasister som åker fel. Hamnar i Vällingby istället när de ska gå på sina möten och hata. Haha. Vad snopet. Det är nog inte lika många rasister i Vällingby. Måste blivit tomma möten… tar man med sina barn till sådana möten, eller är rasistiska föräldrar likadana som mina föräldrar när det kommer till att låta barnen bestämma vad de tycker själva? Jag vet ju fortfarande inte hur mamma och pappa röstar. De tog alltid andra sidan i diskussioner så jag skulle lära mig att argumentera och stå upp för det jag tyckte. Fast sen är ju inte mina föräldrar rasister heller. Om de var det kanske jag hade… bott i vellinge? Jag föddes ju inte så långt ifrån. Men å andra sidan flyttade vi ju därifrån illa kvickt. Vellinge…. Hur tänkte man där liksom?

• Varför vill inte bibelförsäljare och predikanter låta ett nej vara ett nej och gå snällt när jag ber dem och säger att jag inte är intresserad? Jordens undergång ligger i allas intresse och du vill väl bli mottagen av Gud när du skickas vidare till livet efter detta? Sen när har det gått bra att övertala folk in i en religion? Korstågen gick väl sådär… och de är dessutom slut. Med några århundraden till marginal. Och om man kommer till ett liv efter detta, vad gör Gud där då? Han lär väl ha fullt upp. Om jorden går under kommer många kola samtidigt och då kommer väl knappast Gud att ha tid för en privat visning och rundtur? Och vart skulle jag i så fall leva om jorden kommer gå under. Då finns det ju ingen vits med ett liv efter detta. I himmelen? Om det regnar då? Det regnar inte i himmelen? Då kommer ju inget växa och så kommer vi alla dö i alla fall. Igen. Det låter ju inte speciellt inspirerande, det får du hålla med om...

• Varför valde Orup att kalla sig själv för Orup när han heter typ Thomas? Var Tompan upptaget? ”Oooooch det där var ’hellre jagad av varger’ med Tompan, Ni lyssnar på…” När han var gift med Sofia, kallade de varandra för Orup och Soffipropp? Antagligen inte men vad konstigt att inte kalla Orup för Orup. Thomas… Tilltalar drottningen och kungen varandra vid namn? Undrar om de blir lite kärvänliga och gullar till det lite..? Silvan och Kalle. Silvan… heter inte det byggvaruhuset Silvan? Kanske inte så snällt att kalla henne för det då. Hej IKEA liksom…

• Varför finns det fortfarande högkriminella områden? Om alla vet att det finns ett sånt, borde inte det vara fixat vid detta laget? Och är det inte jättedumt av någon som söker utföra kriminella handlingar att söka sig till ett sådant område? Där alla redan är på helspänn, menar jag. Vore det inte sjukt mer taktiskt med en högkrimenll turné?

• Varför finns det fortfarande debatter och diskussioner om saker som homosexuellas rättigheter? Och varför i hela friden kallas det för ett känsligt ämne? Om man kallar det för ett ”känsligt ämne”, menar man inte då på någon slags gråzon? att det inte finns ett rätt eller fel.? Jag vet inte, men om det finns en sida som anser att ens sexuella läggning ska ge en mer eller mindre rättigheter än andra, då anser jag att det verkligen finns ett stort jävla fel. Och det är verkligen inte känsligt alls. Bara ointelligent och dumt.

• Vem kom på att man skulle blanda kaviar och mjukost? Hur hög var man då?

• Det här med att klottra grejer på väggar och dörrar på nattklubbars toaletter. Varför? Det står ju aldrig något egentligen upplysande. ”LISA HAR LEGAT MED SEXHUNDRA KILLAR PÅ VÅR SKOLA! HON ÄR EN HOOOORAAA!!!” Jaha… undrar vem Lisa är. Och på vilken skola vill sexhundra killar gladeligen bli bukisar? Det måste vara en jävligt stor skola. Lisa lär ju inte ha legat med ALLA killar på skolan. Säg en tredjedel och du är generös, statistiskt. Då går man alltså på en skola med runt 1 800 killar i ungefär samma åldrar. Lika många tjejer. Och sen lika många som är bra mycket äldre och yngre som Lisa kanske inte har satt tänderna i. So to speak. Och de säger ju att man aldrig är så unik som man tror. Att vad du är gör så har andra gjort det före dig… det måste vara ett jäkla snitt på liggande i den där skolan. Och har Lisa verkligen tagit betalt av alla killar? Om inte kan man ju inte kalla henne för en hora… Jag hoppas verkligen att lärarna delar ute kondomer på biologilektionerna och att alla är info… FAN toapappret är slut! Det borde finnas extra i varje bås, varför gör det aldrig det när man behöver det? Det kanske alltid är någon som behöver det någonstans. Satans massa toapapper man hade behövt för att… aja. Jag får dropptorka. Känns ju superfräscht… Vad var det nu jag tänkte på…?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar