söndag 3 januari 2010

Mixtapes with Kate Bush

Jag tänkte mig att mitt nästa inlägg skulle bli ett såntdär som alla gör överallt. Skriver om året och publicerar massa bilder och sammanfattar och blickar framåt. Men nu sitter jag på jobbet utan bilder till hands, så det får vänta.

När jag lämnade min underbara fina varma säng imorse var det inte direkt med glädje och livslust. Nej. det var mer en mordisk ace som gick upp. Tittade sig själv i spegeln, muttrade något i stil med "jagskiteridet", slängde på sig joggingbyxorna och stack ut. Väl framme vid jobbet åt jag frukost med Newbie. det var trevligt. Hon hade haft en lugn morgon och det var ganska mysigt att sitta på sin egen arbetsplats och bara softa till det lite. Fem minuter senare önskade jag att jag hade ringt och sjukat mig. Kylen gick sönder, leveranser dök aldrig upp, gäster var otrevliga och när diskmaskinen bestämde sig för att strejka bestämde jag mig för att det var dags att tycka lite synd om mig själv och sura med en kanelbulle på kontoret, samtidigt som jag lämnade ett mycket irriterat brev till min chef gällande ansvarsutdelning, befodring utan löneförhöjning och en fin arbetsmiljö som det går att jobba i. S ringde. Frågade om jag hade satt i kontakten i kylen. Ibland åker den ut när städaren är där nere och moppar. Jag gick upp och satte i kontakten. Kylen och diskmaskinen gick igång simultant. Jag gick in på kontoret igen och rev mitt brev till chefen.

Nu är Dre här, jag äter middag och slutar om en och en halv timme. Då ska jag hem, duscha varmt, måla tånaglarna, lyssna på musik och koka té.
Jag älskar min lägenhet.

Igår blev jag meddragen till Tech Noir på Kolingsborg. Jag var livrädd. I kön in såg jag en kille med kattögon som stod och pratade med en kille i gasmask och när vi var klara i garderoben blev vi nedfösta i källarrummet och där var det värsta hårdtechno/trance/synth-grejen med skrik, folk som såg ut som vampyrer och lata bartenders. Jag och mina sneakers stannade i en och en halv timme. Sen var det läge att dra. The rest is, som vi brukar säga, History.

Jag återkommer med bilder. Förhoppningsvis snart.


-SheShep

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar